Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Promoting Erroneous Divergent Opinions Increases the Wisdom of Crowds

Barrera Lemarchand, Federico UlisesIcon ; Balenzuela, PabloIcon ; Bahrami, Bahador; Deroy, Ophelia; Navajas Ahumada, Joaquin MarianoIcon
Fecha de publicación: 06/2024
Editorial: SAGE Publications
Revista: Psychological Science
ISSN: 0956-7976
e-ISSN: 1467-9280
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Ciencias Físicas

Resumen

The aggregation of many lay judgments generates surprisingly accurate estimates. This phenomenon, called the “wisdom of crowds,” has been demonstrated in domains such as medical decision-making and financial forecasting. Previous research identified two factors driving this effect: the accuracy of individual assessments and the diversity of opinions. Most available strategies to enhance the wisdom of crowds have focused on improving individual accuracy while neglecting the potential of increasing opinion diversity. Here, we study a complementary approach to reduce collective error by promoting erroneous divergent opinions. This strategy proposes to anchor half of the crowd to a small value and the other half to a large value before eliciting and averaging all estimates. Consistent with our mathematical modeling, four experiments (N = 1,362 adults) demonstrated that this method is effective for estimation and forecasting tasks. Beyond the practical implications, these findings offer new theoretical insights into the epistemic value of collective decision-making.
Palabras clave: wisdom of crowds , decision making
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 851.0Kb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/263350
URL: https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/09567976241252138
DOI: http://dx.doi.org/10.1177/09567976241252138
Colecciones
Articulos(INFINA)
Articulos de INST.DE FISICA DEL PLASMA
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
Barrera Lemarchand, Federico Ulises; Balenzuela, Pablo; Bahrami, Bahador; Deroy, Ophelia; Navajas Ahumada, Joaquin Mariano; Promoting Erroneous Divergent Opinions Increases the Wisdom of Crowds; SAGE Publications; Psychological Science; 35; 8; 6-2024; 872-886
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES