Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Rosemberg, Celia Renata
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Silva, María Luisa
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.date.available
2024-03-08T14:59:55Z
dc.date.issued
2009-12
dc.identifier.citation
Rosemberg, Celia Renata; Silva, María Luisa; Teacher-children interaction and concept development in kindergarten; Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd; Discourse Processes; 46; 6; 12-2009; 572-591
dc.identifier.issn
0163-853X
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/229853
dc.description.abstract
This article analyzes the interaction between teachers and children in kindergarten classrooms in order to identify and describe the discursive strategies of teachers that retrieve children's previous expressions to clarify and specify concepts represented in them. Data analyzed include 90 situations of teacher–children exchanges in 7 kindergarten classrooms located in marginal urban neighborhoods in the outskirts of the city of Buenos Aires, Argentina. The analysis followed a qualitative procedure: the constant comparative method (CitationGlaser & Strauss, 1967; CitationStrauss & Corbin, 1991). This allowed the authors to identify and describe the various ways in which teachers reconceptualize information offered by the children in ways that allow them to gradually specify, define, and characterize concepts underlying the words they use, albeit with a limited meaning. It also leads children to develop a finer differentiation and integration between concepts. Such development promotes processes of generalization and construction of hierarchical taxonomies.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
INTERACTIONS
dc.subject
CHILD LANGUAGE
dc.subject.classification
Otras Ciencias de la Educación
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.title
Teacher-children interaction and concept development in kindergarten
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2024-01-23T15:23:51Z
dc.journal.volume
46
dc.journal.number
6
dc.journal.pagination
572-591
dc.journal.pais
Estados Unidos
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.journal.ciudad
Philadelphia
dc.description.fil
Fil: Rosemberg, Celia Renata. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Saavedra 15. Centro Interdisciplinario de Investigaciones en Psicología Matemática y Experimental Dr. Horacio J. A. Rimoldi; Argentina
dc.description.fil
Fil: Silva, María Luisa. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Saavedra 15. Centro Interdisciplinario de Investigaciones en Psicología Matemática y Experimental Dr. Horacio J. A. Rimoldi; Argentina
dc.journal.title
Discourse Processes
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1080/01638530902959588
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01638530902959588
Archivos asociados