Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Capítulo de Libro

Promotion of resiliency in children in social vulnerability: an approach from positive psychology

Título del libro: Positive Psychology in Latin America

Richaud, Maria CristinaIcon ; Lemos, Viviana NoemíIcon
Otros responsables: Castro Solano, AlejandroIcon
Fecha de publicación: 2014
Editorial: Springer
ISBN: 9789401790345
Idioma: Inglés
Clasificación temática:
Otras Psicología

Resumen

The present chapter presents the concept of resilience based on person's resources and that of social vulnerability as a context at risk for child development and especially for brain development. The characteristics of resilient children and the possibilities of generate those resources in all children at risk will be analyzed through the revision of two great works on resiliency developed in Latin America: that done by the Van Leer Foundation that involved four programs developed in three Andean zones (Chile, Peru and Argentina) and in the shantytowns in Maranhão, Brazil; and another developed with the support of CONICET and the Argentina Ministry of Science, Technology, and Productive Innovation , in children in high risk situations of urban marginality.
Palabras clave: Resilience , Children , Social vulnerability , Social ability , Pilot school , Puppet show , Resilient child
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 1.027Mb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/227932
URL: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-94-017-9035-2_11
DOI: http://dx.doi.org/10.1007/978-94-017-9035-2_11
Colecciones
Capítulos de libros(CIIPME)
Capítulos de libros de CENTRO INTER. DE INV. EN PSICOLOGIA MATEMATICA Y EXP. "DR. HORACIO J.A RIMOLDI"
Citación
Richaud, Maria Cristina; Lemos, Viviana Noemí; Promotion of resiliency in children in social vulnerability: an approach from positive psychology; Springer; 2014; 195-213
Compartir
Altmétricas
 

Items relacionados

Mostrando titulos relacionados por título, autor y tema.

  • Capítulo de Libro Childhood prosocial behavior in the school environment
    Título del libro: Positive Psychology in Latin America
    Lemos, Viviana Noemí ; Richaud, Maria Cristina - Otros responsables: Castro Solano, Alejandro - (Springer, 2014)
Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES