Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Children’s symbolic understanding of a digital, three-dimensional, interactive image

Título: La comprensión simbólica infantil de una imagen digital, tridimensional e interactiva
Sartori, MarianaIcon ; Peralta, Olga AliciaIcon
Fecha de publicación: 05/2022
Editorial: Taylor & Francis
Revista: Infancia y Aprendizaje
ISSN: 0210-3702
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Psicología

Resumen

Young children increasingly interact with technological devices, either as a form of entertainment or for educational purposes. This research sought to investigate the early symbolic understanding of an interactive, three-dimensional digital image presented on a tablet. Two studies were designed in which the children had to use the image as a source of information to solve a search task. The first study investigated the performance of children aged 30 and 36 months. We found that the children symbolically understood the image at 36 months, but not at 30. The second study investigated the impact of manipulation and instruction on the performance of 36-month-old children. The results showed that the manipulation of the image negatively impacted the understanding of it as a symbol, regardless of the instruction received. The results are interpreted in terms of the impact of manipulation, instruction and the three-dimensionality of the object on understanding it as a symbol. Possible implications in education are also discussed.
Palabras clave: SYMBOLIC COMPREHENSION , INTERACTIVE IMAGE , INSTRUCTION , MANIPULATION
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 4.334Mb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/213194
URL: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/02103702.2021.1989648
DOI: http://dx.doi.org/10.1080/02103702.2021.1989648
Colecciones
Articulos(IRICE)
Articulos de INST.ROSARIO DE INVEST.EN CS.DE LA EDUC. (I)
Citación
Sartori, Mariana; Peralta, Olga Alicia; Children’s symbolic understanding of a digital, three-dimensional, interactive image; Taylor & Francis; Infancia y Aprendizaje; 45; 5-2022; 351-381
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES