Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

The Cognitive Training Quandary: 20 Years Summarized

Vladisauskas, MelinaIcon ; Goldin, Andrea PaulaIcon
Fecha de publicación: 06/2021
Editorial: Crimson Publishers
Revista: COJ Reviews & Research
ISSN: 2639-0590
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Ciencias Naturales y Exactas

Resumen

For the last 20 years, the plausibility to improve cognitive abilities by training has been a matter of discussion in the Cognitive Neuroscience research field. With a large number of published papers reaching opposite conclusions, the controversy seems to be far from over. Is cognitive training a powerful equalizer for society? Or should we stop investing resources in its research, due to the lack of generalized effects, as some scientists claim? In this mini review both sides of the debate are described and analyzed. Final remarks include a personal opinion, based on our experience developing and implementing a free cognitive training software proved successful to improve children’s cognition through video games.
Palabras clave: COGNITIVE TRAINING , VIDEOGAMES , EXECUTIVE FUNCTIONS , CHILDREN , TRANSFER
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 285.9Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/207475
URL: https://crimsonpublishers.com/cojrr/pdf/COJRR.000557.pdf
DOI: http://dx.doi.org/10.31031/COJRR.2021.03.000557
Colecciones
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
Vladisauskas, Melina; Goldin, Andrea Paula; The Cognitive Training Quandary: 20 Years Summarized; Crimson Publishers; COJ Reviews & Research; 3; 2; 6-2021; 1-3
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES