Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Developing an Autonomous and Interdisciplinary Teaching of Cyberlaw in Argentinean Universities

Zermo Dopico, Patricio AlanIcon
Fecha de publicación: 06/2022
Editorial: North American Business Press
Revista: Journal of Higher Education Theory and Practice
ISSN: 2158-3595
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Derecho

Resumen

The conceptualizations that doctrine has elaborated on cyberlaw have a visible interrelation between two disciplines: law and computer science. For this reason, this paper proposes to provide a foundation on the importance of teaching its contents at the university level in an autonomous method: encompassing them in a single course, and interdisciplinary; analyzing the information and communication technologies that underlie the legal regulation. To this end, we will examine the curriculum of the subject of Computer Law at a university in the Autonomous City of Buenos Aires, and will also inquire about the current status of its inclusion in the curricula of other universities in the district.
Palabras clave: ARGENTINE UNIVERSITY , CYBERCRIME , CYBERLAW , UNIVERSITY EDUCATION
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 228.2Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/202596
URL: https://articlegateway.com/index.php/JHETP/article/view/5205
DOI: https://doi.org/10.33423/jhetp.v22i5.5205
Colecciones
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
Zermo Dopico, Patricio Alan; Developing an Autonomous and Interdisciplinary Teaching of Cyberlaw in Argentinean Universities; North American Business Press; Journal of Higher Education Theory and Practice; 22; 5; 6-2022; 104-114
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES