Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Using mLearning and MOOCs to understand chaos, emergence, and complexity in education

deWaard, Inge; Abajian, Sean; Gallagher, Michael Sean; Hogue, Rebecca; Keskin, Nilgün; Koutropoulos, Apostolos; Rodriguez, Carlos OsvaldoIcon
Fecha de publicación: 05/2011
Editorial: Athabasca University Press
Revista: International Review of Research in Open and Distance Learning
ISSN: 1492-3831
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Ciencias de la Computación e Información

Resumen

In this paper, we look at how the massive open online course (MOOC) format developed by connectivist researchers and enthusiasts can help analyze the complexity, emergence, and chaos at work in the field of education today. We do this through the prism of a MobiMOOC, a six-week course focusing on mLearning that ran from April to May 2011. MobiMOOC embraced the core MOOC components of self-organization, connectedness, openness, complexity, and the resulting chaos, and, as such, serves as an interesting paradigm for new educational orders that are currently emerging in the field. We discuss the nature of participation in MobiMOOC, the use of mobile technology and social media, and how these factors contributed to a chaotic learning environment with emerging phenomena. These emerging phenomena resulted in a transformative educational paradigm.
Palabras clave: CHAOS THEORY , COLLABORATIVE LEARNING , COMPLEXITY , EMERGENCE , MLEARNING , MOBILE TECHNOLOGY , MOBIMOOC , MOOC
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 884.7Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution 2.5 Unported (CC BY 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/192850
URL: https://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/1046
DOI: https://doi.org/10.19173/irrodl.v12i7.1046
Colecciones
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
deWaard, Inge; Abajian, Sean; Gallagher, Michael Sean; Hogue, Rebecca; Keskin, Nilgün; et al.; Using mLearning and MOOCs to understand chaos, emergence, and complexity in education; Athabasca University Press; International Review of Research in Open and Distance Learning; 12; 7; 5-2011; 94-115
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES