Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Evento

ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor Teaching

Selzer, Matias NicolasIcon ; Urribarri, Dana KarinaIcon ; Gazcón, Nicolas F.; Larrea, Martin LeonardoIcon ; Sereno, Claudia; Volonté, AntonelaIcon ; Mastandrea , Aldana; Castro, Silvia Mabel
Tipo del evento: Congreso
Nombre del evento: XXVI Congreso Argentino de Ciencias de la Computación (CACIC)
Fecha del evento: 05/10/2020
Institución Organizadora: Red de Universidades con Carreras en Informática; Universidad Nacional de La Matanza. Departamento de Ingeniería e Investigaciones Tecnológicas;
Título del Libro: XXVI Congreso Argentino de Ciencias de la Computación - CACIC 2020: Libro de Actas
Editorial: Universidad Nacional de La Matanza
ISBN: 9789874417909
Idioma: Inglés
Clasificación temática:
Otras Ciencias de la Computación e Información

Resumen

In the last years, there has been interest in introducingAugmented Reality (AR) into education. However, users who arenot technical specialists require tools to facilitate the creation andcustomisation of AR experiences. Since educational tours and excursionsconnect students with the concepts taught in classroom, and ARincreases the students? interest and motivation, we developed ARPOT,an AR platform for outdoor teaching that integrates tools for the teacherto easily create AR content and tools for students to view and interactwith such AR content without internet connection. ARPOT was testedby 240 students of different educational levels at the wetlands of Villa delMar, Argentina, and 12 new students at the campus of our university. Inboth case studies, the students reported a more motivating and engagingexperience, and the educators reported that ARPOT was a powerful toolfor content creation.
Palabras clave: AUGMENTED REALITY , EDUCATION , MOBILE LEARNING , OUT - DOORS
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 1.177Mb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/188870
URL: https://libros.unlp.edu.ar/index.php/unlp/catalog/book/1618#:~:text=Trabajos%20p
Colecciones
Eventos(CCT - BAHIA BLANCA)
Eventos de CTRO.CIENTIFICO TECNOL.CONICET - BAHIA BLANCA
Citación
ARPOT: an Augmented Reality Platform for Outdoor Teaching; XXVI Congreso Argentino de Ciencias de la Computación (CACIC); Buenos Aires; Argentina; 2020; 229-238
Compartir

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES