Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Mareovich, Florencia  
dc.contributor.author
Taverna Loza, Andrea Sabina  
dc.contributor.author
Peralta, Olga Alicia  
dc.date.available
2022-11-11T01:08:20Z  
dc.date.issued
2020-01  
dc.identifier.citation
Mareovich, Florencia; Taverna Loza, Andrea Sabina; Peralta, Olga Alicia; Adjective Learning by Spanish-Speakers Children and Adults. The Impact of Morphology and Semantic Information; Taylor & Francis; Journal Of Genetic Psychology; 2020; 1-2020; 54-67  
dc.identifier.issn
0022-1325  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/177380  
dc.description.abstract
The purpose of this research was to explore the kind of information Spanish-speaking 3-year-old children and adults use when learning adjectives in a joint picturebook reading situation. The impact of two linguistic clues was studied; a morphological clue (adjective suffix) and a semantic clue (descriptive information concerning the property). Results show that for children the description was decisive to map the new adjective with the property; for adults, instead, the presence of the suffix was crucial. These results illustrate a developmental shift in the sort of clues that shapes adjective learning.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Taylor & Francis  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
ADJECTIVE LEARNING  
dc.subject
ADULTS  
dc.subject
CHILDREN  
dc.subject
MORPHOLOGY  
dc.subject
PICTUREBOOKS  
dc.subject
SEMANTIC INFORMATION  
dc.subject.classification
Otras Psicología  
dc.subject.classification
Psicología  
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES  
dc.title
Adjective Learning by Spanish-Speakers Children and Adults. The Impact of Morphology and Semantic Information  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2021-09-06T21:16:28Z  
dc.journal.volume
2020  
dc.journal.pagination
54-67  
dc.journal.pais
Reino Unido  
dc.description.fil
Fil: Mareovich, Florencia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Rosario. Instituto Rosario de Investigaciones en Ciencias de la Educación. Universidad Nacional de Rosario. Instituto Rosario de Investigaciones en Ciencias de la Educación; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Taverna Loza, Andrea Sabina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Rosario. Instituto Rosario de Investigaciones en Ciencias de la Educación. Universidad Nacional de Rosario. Instituto Rosario de Investigaciones en Ciencias de la Educación; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Peralta, Olga Alicia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Rosario. Instituto Rosario de Investigaciones en Ciencias de la Educación. Universidad Nacional de Rosario. Instituto Rosario de Investigaciones en Ciencias de la Educación; Argentina  
dc.journal.title
Journal Of Genetic Psychology  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1080/00221325.2019.1709409  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00221325.2019.1709409