Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Mareovich, Florencia
dc.contributor.author
Taverna Loza, Andrea Sabina
dc.contributor.author
Peralta, Olga Alicia
dc.date.available
2022-11-11T01:08:20Z
dc.date.issued
2020-01
dc.identifier.citation
Mareovich, Florencia; Taverna Loza, Andrea Sabina; Peralta, Olga Alicia; Adjective Learning by Spanish-Speakers Children and Adults. The Impact of Morphology and Semantic Information; Taylor & Francis; Journal Of Genetic Psychology; 2020; 1-2020; 54-67
dc.identifier.issn
0022-1325
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/177380
dc.description.abstract
The purpose of this research was to explore the kind of information Spanish-speaking 3-year-old children and adults use when learning adjectives in a joint picturebook reading situation. The impact of two linguistic clues was studied; a morphological clue (adjective suffix) and a semantic clue (descriptive information concerning the property). Results show that for children the description was decisive to map the new adjective with the property; for adults, instead, the presence of the suffix was crucial. These results illustrate a developmental shift in the sort of clues that shapes adjective learning.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Taylor & Francis
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
ADJECTIVE LEARNING
dc.subject
ADULTS
dc.subject
CHILDREN
dc.subject
MORPHOLOGY
dc.subject
PICTUREBOOKS
dc.subject
SEMANTIC INFORMATION
dc.subject.classification
Otras Psicología
dc.subject.classification
Psicología
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
dc.title
Adjective Learning by Spanish-Speakers Children and Adults. The Impact of Morphology and Semantic Information
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2021-09-06T21:16:28Z
dc.journal.volume
2020
dc.journal.pagination
54-67
dc.journal.pais
Reino Unido
dc.description.fil
Fil: Mareovich, Florencia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Rosario. Instituto Rosario de Investigaciones en Ciencias de la Educación. Universidad Nacional de Rosario. Instituto Rosario de Investigaciones en Ciencias de la Educación; Argentina
dc.description.fil
Fil: Taverna Loza, Andrea Sabina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Rosario. Instituto Rosario de Investigaciones en Ciencias de la Educación. Universidad Nacional de Rosario. Instituto Rosario de Investigaciones en Ciencias de la Educación; Argentina
dc.description.fil
Fil: Peralta, Olga Alicia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Rosario. Instituto Rosario de Investigaciones en Ciencias de la Educación. Universidad Nacional de Rosario. Instituto Rosario de Investigaciones en Ciencias de la Educación; Argentina
dc.journal.title
Journal Of Genetic Psychology
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1080/00221325.2019.1709409
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00221325.2019.1709409
Archivos asociados