Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Adjective Learning by Spanish-Speakers Children and Adults. The Impact of Morphology and Semantic Information

Mareovich, FlorenciaIcon ; Taverna Loza, Andrea SabinaIcon ; Peralta, Olga AliciaIcon
Fecha de publicación: 01/2020
Editorial: Taylor & Francis
Revista: Journal Of Genetic Psychology
ISSN: 0022-1325
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Otras Psicología

Resumen

The purpose of this research was to explore the kind of information Spanish-speaking 3-year-old children and adults use when learning adjectives in a joint picturebook reading situation. The impact of two linguistic clues was studied; a morphological clue (adjective suffix) and a semantic clue (descriptive information concerning the property). Results show that for children the description was decisive to map the new adjective with the property; for adults, instead, the presence of the suffix was crucial. These results illustrate a developmental shift in the sort of clues that shapes adjective learning.
Palabras clave: ADJECTIVE LEARNING , ADULTS , CHILDREN , MORPHOLOGY , PICTUREBOOKS , SEMANTIC INFORMATION
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 1.459Mb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/177380
DOI: http://dx.doi.org/10.1080/00221325.2019.1709409
URL: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00221325.2019.1709409
Colecciones
Articulos(IRICE)
Articulos de INST.ROSARIO DE INVEST.EN CS.DE LA EDUC. (I)
Citación
Mareovich, Florencia; Taverna Loza, Andrea Sabina; Peralta, Olga Alicia; Adjective Learning by Spanish-Speakers Children and Adults. The Impact of Morphology and Semantic Information; Taylor & Francis; Journal Of Genetic Psychology; 2020; 1-2020; 54-67
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES