Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Implicit facilitation effect on counterfactual and semifactual thinking

Macbeth, Guillermo EduardoIcon ; Razumiejczyk, EugeniaIcon
Fecha de publicación: 12/2019
Editorial: Georgian Technical University
Revista: Education Sciences and Psychology
ISSN: 1512-1801
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Psicología

Resumen

The aim of this contribution is to provide novel evidence concerned with the mental representation of counterfactual and semifactual thinking. Previous studies found a facilitation effect for inferences derived from the representation of counterfactuals and semifactuals, but such facilitation was studied only for explicit propositions. The present contribution extends the evidence to implicit propositions. Two experiments were conducted, one focused on counterfactuals, the other on semifactuals. The first experiment suggests that counterfactuals promote the acceleration of the antecedent and the consequent, implicitly uttered. The second experiment found the same pattern for semifactuals, but only for the antecedent, also implicitly uttered. Taken together, this evidence supports the account proposed by the mental models´ theory of human thinking for counterfactuals and semifactuals. The results are discussed in the context of the psychology of reasoning.
Palabras clave: REASONING , COUNTERFACTUALS , SEMIFACTUALS , IMPLICIT , FACILITATION , REPRESENTATION
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Thumbnail
 
Tamaño: 117.0Kb
Formato: PDF
.
Descargar
Licencia
info:eu-repo/semantics/openAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution 2.5 Unported (CC BY 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/175579
URL: http://gesj.internet-academy.org.ge/en/list_artic_en.php?b_sec=edu&issue=2019-12
Colecciones
Articulos(SEDE CENTRAL)
Articulos de SEDE CENTRAL
Citación
Macbeth, Guillermo Eduardo; Razumiejczyk, Eugenia; Implicit facilitation effect on counterfactual and semifactual thinking; Georgian Technical University; Education Sciences and Psychology; 54; 4; 12-2019; 15-21
Compartir

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES