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dc.contributor.author
Sánchez, María Elina  
dc.contributor.author
Franco, Ailín Paula  
dc.contributor.author
Carden, Julia Roberta  
dc.contributor.author
Jaichenco, Virginia Irene  
dc.date.available
2022-08-05T19:03:54Z  
dc.date.issued
2022-03  
dc.identifier.citation
Sánchez, María Elina; Franco, Ailín Paula; Carden, Julia Roberta; Jaichenco, Virginia Irene; La complejidad de la Estructura Argumental y su influencia en el procesamiento de oraciones en español; Universidad de Lleida; Sintagma; 34; 3-2022; 29-43  
dc.identifier.issn
0214-9141  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/164434  
dc.description.abstract
L´estructura argumental (EA) és la informació que tenen els verbs sobre els rols sintàctics i dels temàtics. L´objectiu d´aquest treball és investigar com es manifesta l´efecte de la complexitat de l´EA en una tasca de Elicitació d´oracions i una de Judicis de Gramaticalidad. Van participar de l´estudi un grup de 62 subjectes adults parlants nadius de l´espanyol rioplatense de diferents edats i nivells d´escolaritat. Els estímuls van ser confeccionats considerant la quantitat d´arguments obligatoris que requereix un verb: 1, 2 i 3, i la canonicitat al mapatge sintàctic-semàntic (intransitius inacusativos vs inergativos). Les troballes suggereixen que a major nombre d´arguments es generen més dificultats, especialment en subjectes de baixa escolaritat. No es van trobar diferències entre els verbs intransitius. Es discutiran els resultats a la llum d´hipòtesis lingüístiques i neuropsicolingüísticas. Les tasques d´aquest estudi formen part d´una bateria d´avaluació de la morfosintaxi per a persones amb afàsia.  
dc.description.abstract
The argument structure (AS) is the information that verbs have about syntactic and thematic roles. The objective of this work is to investigate how the effect of the complexity of EA is manifested in a Sentence Elicitation and a Grammatical Judgments task. A group of 62 native speakers of Rioplatense Spanish of different ages and levels of education participated in the study. The stimuli were made considering the number of obligatory arguments that a verb requires: 1, 2, and 3, and the canonicity in the syntactic-semantic mapping (intransitive inacusative vs. inergative). The findings suggest that the greater the number of arguments, the greater the difficulties, especially in subjects with low schooling. No differences were found between intransitive verbs. Results will be discussed in light of linguistic and neuropsycholinguistic hypotheses. The tasks from this study are part of a battery of morphosyntax assessment for people with aphasia.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
spa  
dc.publisher
Universidad de Lleida  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
Psicolingüística  
dc.subject
Neurolingüística  
dc.subject
Processamento verbal  
dc.subject
Estructura argumental  
dc.subject.classification
Lingüística  
dc.subject.classification
Lengua y Literatura  
dc.subject.classification
HUMANIDADES  
dc.title
La complejidad de la Estructura Argumental y su influencia en el procesamiento de oraciones en español  
dc.title
Argument Structure Complexity and its influence on the sentence processing in spanish  
dc.title
La complexitat de l’Estructura Argumental i la seva influència en el processament d’oracions en espanyol  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2022-07-04T20:02:22Z  
dc.identifier.eissn
2013-6455  
dc.journal.volume
34  
dc.journal.pagination
29-43  
dc.journal.pais
España  
dc.journal.ciudad
Lleida  
dc.description.fil
Fil: Sánchez, María Elina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Filosofía y Letras. Instituto de Lingüística; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Franco, Ailín Paula. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Saavedra 15. Centro Interdisciplinario de Investigaciones en Psicología Matemática y Experimental Dr. Horacio J. A. Rimoldi; Argentina. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Filosofía y Letras. Instituto de Lingüística; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Carden, Julia Roberta. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Filosofía y Letras. Instituto de Lingüística; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Jaichenco, Virginia Irene. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Filosofía y Letras. Instituto de Lingüística; Argentina  
dc.journal.title
Sintagma  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.sintagma.udl.cat/es/index.html  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.21001/sintagma.2022.34.02  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://doaj.org/article/9584330dec0a4424b4fc96d35de64199