Evento
Forecasting inflation with twitter
Tipo del evento:
Reunión
Nombre del evento:
LIV Reunión Anual de la Asociación Argentina de Economía Política
Fecha del evento:
18/11/2020
Institución Organizadora:
Asociación Argentina de Economía Política;
Universidad Nacional del Sur. Departamento de Economía;
Título del Libro:
LIV Reunión Anual de la Asociación Argentina de Economía Política: Libro de Resúmenes
Editorial:
Asociación Argentina de Economía Política
ISSN:
1852-0022
ISBN:
978-987-28590-7-7
Idioma:
Inglés
Clasificación temática:
Resumen
We use Twitter content to generate an indicator of attention allocated toinflation. The analysis corresponds to Argentina for the period 2012 2019.The attention index provides valuable information regarding future levelsof inflation. A one standard deviation increment in the index is followed byan increment of approximately 0.4% in expected inflation in the consecutive month. Out-of-sample exercises confirm that social media contentallows for gains in forecast accuracy. Beyond point forecasts, the indexprovides valuable information regarding inflation uncertainty. The proposed indicator compares favorably with other indicators such as mediacontent, media tweets, google search intensity and consumer surveys.
Palabras clave:
inflation
,
twitter
,
sentiment
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Eventos de INST. INTER. DE ECONOMIA POLITICA DE BUENOS AIRES
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Citación
Forecasting inflation with twitter; LIV Reunión Anual de la Asociación Argentina de Economía Política; Ciudad Autónoma de Buenos Aires; Argentina; 2020; 56-56
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