Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author
Vernucci, Santiago  
dc.contributor.author
Galli, Juan Ignacio  
dc.contributor.author
Andrés, María Laura  
dc.contributor.author
Zamora, Eliana Vanesa  
dc.contributor.author
Richard's, Maria Marta  
dc.contributor.author
Canet Juric, Lorena  
dc.contributor.author
Burin, Debora Ines  
dc.date.available
2021-10-07T11:00:22Z  
dc.date.issued
2020-03  
dc.identifier.citation
Vernucci, Santiago; Galli, Juan Ignacio; Andrés, María Laura; Zamora, Eliana Vanesa; Richard's, Maria Marta; et al.; Working Memory Screening in Latin American Children: Psychometric Properties of a Spanish Version of the Working Memory Rating Scale; Taylor & Francis; Journal of Research in Childhood Education; 34; 3; 3-2020; 463-475  
dc.identifier.issn
2150-2641  
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/143041  
dc.description.abstract
The present study analyzes the psychometric properties of a Spanish-adapted version of the Working Memory Rating Scale (WMRS). This instrument allows teachers to perform a screening of children with possible working memory (WM) difficulties, putting them at risk of academic underachievement. A sample of children age 8.5 to 12.33 years old was evaluated with the WMRS, objective WM measures, and academic skills measures. Results indicated that WMRS scores were negatively correlated with objective WM and academic measures. Confirmatory factor analysis showed that a one-factor model had an adequate fit, and that the complete version of the scale was comparatively better than a short 5-item version. The WMRS was effective in differentiating children with low and average WM. These results indicate that the Spanish version of the WMRS presented adequate psychometric properties, and may be useful for teachers in Latin America for screening children with WM difficulties.  
dc.format
application/pdf  
dc.language.iso
eng  
dc.publisher
Taylor & Francis  
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess  
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/  
dc.subject
Children  
dc.subject
Evaluation  
dc.subject
Psychometric properties  
dc.subject
Working memory  
dc.subject.classification
Otras Psicología  
dc.subject.classification
Psicología  
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES  
dc.title
Working Memory Screening in Latin American Children: Psychometric Properties of a Spanish Version of the Working Memory Rating Scale  
dc.type
info:eu-repo/semantics/article  
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo  
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion  
dc.date.updated
2021-09-06T18:25:03Z  
dc.journal.volume
34  
dc.journal.number
3  
dc.journal.pagination
463-475  
dc.journal.pais
Reino Unido  
dc.description.fil
Fil: Vernucci, Santiago. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Galli, Juan Ignacio. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Andrés, María Laura. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Zamora, Eliana Vanesa. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Richard's, Maria Marta. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Canet Juric, Lorena. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mar del Plata. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología. Universidad Nacional de Mar del Plata. Facultad de Psicología. Instituto de Psicología Básica, Aplicada y Tecnología.; Argentina  
dc.description.fil
Fil: Burin, Debora Ines. Universidad de Buenos Aires; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina  
dc.journal.title
Journal of Research in Childhood Education  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02568543.2019.1710730  
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/https://doi.org/10.1080/02568543.2019.1710730