Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Tabullo, Angel Javier
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Sevilla, Yamila Alejandra
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Gattei, Carolina Andrea
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Shalóm, Diego Edgar
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Paris, Luis Alberto
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.contributor.author
Wainselboim, Alejandro Javier
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.date.available
2020-11-26T13:55:38Z
dc.date.issued
2019-07
dc.identifier.citation
Tabullo, Angel Javier; Sevilla, Yamila Alejandra; Gattei, Carolina Andrea; Shalóm, Diego Edgar; Paris, Luis Alberto; et al.; Reading Comprehension and Predictability Effects on Sentence Processing: An Event-Related Potential Study; Wiley; Mind, Brain, and Education; 7-2019; 1-19
dc.identifier.issn
1751-228X
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/119063
dc.description.abstract
Electrophysiology studies have identified two event-related potentials that aremodulated by predictive processes during language comprehension: the N400 and afrontal positivity. The N400 is smaller when words are presented within highly restrictive sentences, indicating reduced lexical retrieval costs. Violations of strong predictions generate larger frontal positivities, possibly reflecting inhibitory processes. More skilled comprehenders may exhibit enhanced predictive processing, but this possibility has seldom been investigated with ERPs. We analyzed the association between predictability ERP modulations and reading comprehension abilities. Twenty four undergraduate students were exposed to strongly and weakly constraining sentences, ending with an expected or unexpected final word. Their comprehension skills were assessed with a cloze task. Better comprehenders showed smaller N400s for expected words, and larger posterior positivities for unexpected endings, in strongly contraining contexts. These effects correlated with reading comprehension scores. The results suggest that better comprehenders take more advantage of predictions to reduce retrieval costs, and allocate more resources to post-lexical integration processes.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Wiley
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
READING COMPREHENSION
dc.subject
PREDICTABILITY
dc.subject
N400
dc.subject
LATE POSITIVITY
dc.subject.classification
Otras Psicología
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
Psicología
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.title
Reading Comprehension and Predictability Effects on Sentence Processing: An Event-Related Potential Study
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2020-11-20T15:54:27Z
dc.journal.pagination
1-19
dc.journal.pais
Estados Unidos
![Se ha confirmado la validez de este valor de autoridad por un usuario](/themes/CONICETDigital/images/authority_control/invisible.gif)
dc.description.fil
Fil: Tabullo, Angel Javier. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mendoza. Instituto de Ciencias Humanas, Sociales y Ambientales; Argentina. Pontificia Universidad Católica Argentina "Santa María de los Buenos Aires"; Argentina
dc.description.fil
Fil: Sevilla, Yamila Alejandra. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Filosofía y Letras. Instituto de Lingüística; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Gattei, Carolina Andrea. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Shalóm, Diego Edgar. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Paris, Luis Alberto. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mendoza. Instituto de Ciencias Humanas, Sociales y Ambientales; Argentina
dc.description.fil
Fil: Wainselboim, Alejandro Javier. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Conicet - Mendoza. Instituto de Ciencias Humanas, Sociales y Ambientales; Argentina
dc.journal.title
Mind, Brain, and Education
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/mbe.12205
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1111/mbe.12205
Archivos asociados