Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author
Fanaro, Maria de Los Angeles
dc.contributor.author
Arlego, Marcelo Jose Fabian
dc.contributor.author
Otero, Maria Rita
dc.date.available
2017-01-05T14:42:48Z
dc.date.issued
2014-05
dc.identifier.citation
Fanaro, Maria de Los Angeles; Arlego, Marcelo Jose Fabian; Otero, Maria Rita; The double slit experience with light from the point of view of Feynman's sum of multiple paths; Soc Brasileira Fisica; Revista Brasileira de Ensino de Fisica - (print); 36; 2; 5-2014; 2308-2315
dc.identifier.issn
1806-1117
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/11336/10864
dc.description.abstract
This paper presents an analysis of the double slit experience with light, by using concepts of the Feynman method of “sum of multiple paths” in quantum mechanics. The advantages of this formulation for the teaching of basic aspects of quantum mechanics in the high-school level are analyzed.
dc.description.abstract
Este trabalho apresenta uma análise da experiência de fenda dupla com luz, utilizando conceitos do método de “Soma de vários caminhos” da formulação de Feynman da mecânica quântica. São analisadas as vantagens desta formulação para o ensino no nível médio de aspectos básicos da mecânica quântica.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Soc Brasileira Fisica
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/
dc.subject
Double Slit Experience
dc.subject
Light
dc.subject
Sum of Multiple Paths
dc.subject
Quantum Mechanics
dc.subject.classification
Educación General
dc.subject.classification
Ciencias de la Educación
dc.subject.classification
CIENCIAS SOCIALES
dc.title
The double slit experience with light from the point of view of Feynman's sum of multiple paths
dc.title
O experimento da dupla fenda com luz do ponto de vista da soma de múltiplos caminhos de Feynman
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2016-11-23T19:58:29Z
dc.journal.volume
36
dc.journal.number
2
dc.journal.pagination
2308-2315
dc.journal.pais
Brasil
dc.journal.ciudad
San Pablo
dc.description.fil
Fil: Fanaro, Maria de Los Angeles. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Núcleo de Investigación En Educacion Ciencia y Tecnologia; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Tandil; Argentina
dc.description.fil
Fil: Arlego, Marcelo Jose Fabian. Universidad Nacional de la Plata. Laboratorio de Investigación y Desarrollo de Métodos Analíticos; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina
dc.description.fil
Fil: Otero, Maria Rita. Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas. Núcleo de Investigación En Educacion Ciencia y Tecnologia; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Científico Tecnológico Tandil; Argentina
dc.journal.title
Revista Brasileira de Ensino de Fisica - (print)
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1590/S1806-11172014000200008
dc.relation.alternativeid
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://ref.scielo.org/kzxggy
Archivos asociados