Artículo
Evaluación de la competencia comunicativa intercultural en la enseñanza de Historia en ELE: análisis de la oralidad en el aula
Fecha de publicación:
12/2014
Editorial:
Universidad Autónoma de Madrid
Revista:
Chimera
ISSN:
2386-2629
Idioma:
Español
Tipo de recurso:
Artículo publicado
Clasificación temática:
Resumen
This paper deals with history teacher's intercultural communicative competence when teaching Argentina's History to young foreign students of different nationalities. For doing so, we analyze oral interaction which takes place in the classes and teachers' discourse in two circumstances: with and without teaching experience. From their expressions, the most relevant indicators were revealed following theoretical models and the concept of ‘foreigner talk’. The results evaluate which aspects are presents and which ones are not and the conclusion points out what stills needs to be done to achieve a thorough development of this competence.
Archivos asociados
Licencia
Identificadores
Colecciones
Articulos(IRICE)
Articulos de INST.ROSARIO DE INVEST.EN CS.DE LA EDUC. (I)
Articulos de INST.ROSARIO DE INVEST.EN CS.DE LA EDUC. (I)
Citación
Pozzo, María Isabel Rita; Lencina, Julieta; Evaluación de la competencia comunicativa intercultural en la enseñanza de Historia en ELE: análisis de la oralidad en el aula; Universidad Autónoma de Madrid; Chimera; 1; 12-2014; 157-177
Compartir