Repositorio Institucional
Repositorio Institucional
CONICET Digital
  • Inicio
  • EXPLORAR
    • AUTORES
    • DISCIPLINAS
    • COMUNIDADES
  • Estadísticas
  • Novedades
    • Noticias
    • Boletines
  • Ayuda
    • General
    • Datos de investigación
  • Acerca de
    • CONICET Digital
    • Equipo
    • Red Federal
  • Contacto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
  • INFORMACIÓN GENERAL
  • RESUMEN
  • ESTADISTICAS
 
Artículo

Hearing ourselves (and acting in consequence): A commentary on Bekessy et al. from a bird-handling environmental education perspective

Balza, UlisesIcon ; Pizzarello, María GimenaIcon
Fecha de publicación: 04/2019
Editorial: Elsevier
Revista: Biological Conservation
ISSN: 0006-3207
Idioma: Inglés
Tipo de recurso: Artículo publicado
Clasificación temática:
Conservación de la Biodiversidad; Educación General

Resumen

In this comment, we outline our own experience in almost 10 years of educational talks using birds of prey as ambassadors of their wild populations in the large metropolis of Buenos Aires, Argentina. Based on the ideas settled in the Bekkessy et al. (2018) paper, we account for our discursive change over the years, from a sustained development-based one, to a holistic, nature-based one, in which we highlight the same values that led us into getting involved in conservation actions. We discuss to what extent we believe the prevailing discursive paradigm is helping people to become involved in real conservation actions.
Palabras clave: CONSERVATION , EDUCATION
Ver el registro completo
 
Archivos asociados
Tamaño: 334.5Kb
Formato: PDF
.
Solicitar
Licencia
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Excepto donde se diga explícitamente, este item se publica bajo la siguiente descripción: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Unported (CC BY-NC-SA 2.5)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/11336/105911
URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0006320718317506
DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.biocon.2019.03.036
Colecciones
Articulos(CADIC)
Articulos de CENTRO AUSTRAL DE INVESTIGACIONES CIENTIFICAS
Citación
Balza, Ulises; Pizzarello, María Gimena; Hearing ourselves (and acting in consequence): A commentary on Bekessy et al. from a bird-handling environmental education perspective; Elsevier; Biological Conservation; 233; 4-2019; 328-329
Compartir
Altmétricas
 

Enviar por e-mail
Separar cada destinatario (hasta 5) con punto y coma.
  • Facebook
  • X Conicet Digital
  • Instagram
  • YouTube
  • Sound Cloud
  • LinkedIn

Los contenidos del CONICET están licenciados bajo Creative Commons Reconocimiento 2.5 Argentina License

https://www.conicet.gov.ar/ - CONICET

Inicio

Explorar

  • Autores
  • Disciplinas
  • Comunidades

Estadísticas

Novedades

  • Noticias
  • Boletines

Ayuda

Acerca de

  • CONICET Digital
  • Equipo
  • Red Federal

Contacto

Godoy Cruz 2290 (C1425FQB) CABA – República Argentina – Tel: +5411 4899-5400 repositorio@conicet.gov.ar
TÉRMINOS Y CONDICIONES